Hoe Eet Je Koolhydraatarm? (Leer Eenvoudig Koolhydraatarm Eten!)

Gemiddelde leestijd: 9 minuten

Het is het onderwerp van de tijd en tegenwoordig kunnen we er niet meer omheen: koolhydraatarm eten. Jij en ik kennen allebei wel minstens één iemand die doet aan koolhydraatarm eten om af te vallen en om lekkerder in zijn of haar vel te zitten. Maar wat is koolhydraatarm eten precies en nog belangrijker: Hoe eet je koolhydraatarm?

Op deze pagina vertel ik je wat koolhydraatarm eten is, ga ik dieper in op de vraag of koolhydraatarm eten gezond is en ik geef je enkele tips om koolhydraatarm te eten.

Ten slotte raad ik je aan om het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu te volgen, om optimaal resultaat te behalen en met behulp van veel koolhydraatarme recepten gezondere en koolhydraatarme eetgewoontes aan te leren.

Inhoudsopgave

Wat is koolhydraatarm eten?

Koolhydraatarm eten wordt vaak uitgevoerd door het volgen van een koolhydraatarm dieet. Een koolhydraatarm dieet is een manier om eenvoudig recepten te volgen die dankzij een bereidingswijze en stappenplan vaak eenvoudig klaar te maken zijn, en je helpen om af te vallen door koolhydraatarm te eten.

Koolhydraatarm eten houdt in dat je van bepaalde eetgewoontes afscheid moet nemen, maar niet minder hoeft te gaan eten. Door producten of recepten met een hoog koolhydraatgehalte te vervangen door koolhydraatarme producten, realiseer je heel simpel een eigen koolhydraatarm dieet.

Maar, de ervaring leert dat het vaak niet zo makkelijk gevonden wordt om zelf koolhydraatarme maaltijden klaar te maken. Er wordt daarom vaak gekozen voor een koolhydraatarm dieet met bewezen resultaten van eerdere deelnemers van het dieetprogramma.

Door te kiezen voor een koolhydraatarm dieet programma, switch je heel eenvoudig naar een eetstijl waar je enkel koolhydraatarme maaltijden eet. Dat zonder dat je minder hoeft te gaan eten en zonder dat je veel kennis nodig hebt van koolhydraatarme gerechten.

Een heel bekend voorbeeld van een koolhydraatarm dieet programma is het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu van bgreat.nl.

Meer weten over wat koolhydraatarm eten is? Ik schreef er eerder een blog over >>

Is koolhydraatarm eten gezond?

Vaak, soms terecht, soms onterecht, gedacht dat een koolhydraatarm dieet slechts voor je is. Deels is dit waar, deels niet. Het hangt allemaal af van welk koolhydraatarm dieet je volgt en hoé je het koolhydraatarm dieet toepast.

Er wordt vaak gedacht dat een koolhydraatarm dieet slecht je is, omdat veel mensen zelf gaan proberen om koolhydraatarm te diëten. Dit is in principe niet erg, maar het volgen van een koolhydraatarm dieet wordt vaak onderschat.

Helaas gebeurt het vaak bij mensen die op eigen houtje koolhydraatarm gaan diëten, dat ze té weinig (ja, dat kan ook) koolhydraten binnen krijgen.

Het doel van een koolhydraatarm dieet is om af te vallen door minder koolhydraten te eten dan je verbrand. Door dit zonder dieetdeskundige te doen, gaat het vaak mis.

Voor iedereen valt het diëten namelijk anders, omdat elk lichaam een andere bouw heeft en anders reageert op het koolhydraatarm diëten. Behalve koolhydraatarm te diëten, is het ook erg belangrijk om je dieet toe te passen op je gewicht en dit in gedurende het diëten in de gaten te houden.

En dat laatste is waar het vaak mis gaat en waardoor vaak beweerd wat koolhydraatarm eten ongezond is, wat dus niet zo is. Een koolhydraatarm dieet kun je het best gezond volgen, door een goed dieetprogramma te volgen. Een voorbeeld van een goed koolhydraatarm dieetprogramma is het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu. Je leest er hier meer over >>

Tips om koolhydraatarm te eten

Voordat je start met koolhydraatarm eten, is het belangrijk dat niet alleen het eten van koolhydraatarme maaltijden bijdraagt aan een goed en gezond dieet.

Ik verzamelde een aantal tips om met jullie te delen. Deze tips kun je gebruiken tijdens volgen van een koolhydraatarm dieet om het diëten voor jezelf makkelijker te maken, maar ook om meer structuur te krijgen in je eet- of bewegingspatroon.

Veel drinken

Het is vrij algemeen bekend, maar toch doet een groot gedeelte van de bevolking het niet: voldoende water drinken.

Het is belangrijk om tijdens een koolhydraatarm dieet voldoende water te drinken, zo’n 1,5 tot 2 liter per dag. Door de hele dag door met enige regelmaat water te drinken, spoelen de afvalstoffen in je lichaam beter weg.

Hierdoor zal je lichaam minder lang vervuild zijn met afvalstoffen en dit draagt bij aan je gemoedstoestand. Het zal toenemen, omdat de afvalstoffen minder last leggen op je lichaam.

Eetmomenten inplannen

Als ik je een andere tip mag aanbevelen om toe te passen in combinatie met het koolhydraatarm diëten, dan raad ik je aan om eetmomenten in te plannen.

Sowieso is het slim om een koolhydraatarm dieet te starten wanneer je de aankomende tijd niet op vakantie gaat, uit eten gaat of om een andere reden niet zelf thuis eten kunt maken. Hierdoor bouw je een goed ritme op om je eetmomenten in te plannen.

Ik raad je aan om 6 eetmomenten per dag in te plannen, om je stofwisseling hiermee constant op gang te houden en om pieken in je bloedsuikerspiegel te voorkomen.

Blijf bewegen

Last but not least: Blijf bewegen. Altijd. Iedere dag. Meerdere keren per dag, met enige regelmaat of de hele dag door.

Een dieet, ongeacht welk dieet, gecombineerd met een aantal actieve uurtjes per dag is een van de beste combinaties om af te vallen en beter in je vel te gaan zitten.

Door te diëten en voldoende te blijven bewegen, val je niet alleen af maar zul je je mentaal ook beter gaan voelen.

Voldoende lichaamsbeweging betekent niet direct dat je heel fanatiek hoeft te gaan sporten, maar kies bijvoorbeeld voor de trap in plaats van de lift, loop een straat verderop naar de brievenbus of stap een halte eerder uit bij het openbaar vervoer.

Beweeg iedere dag minimaal een halfuur. Iedere dag een halfuur is beter dan één dag een paar uur en de rest van de week niet. Zorg dus voor herhaling en ritme in je eet-, maar ook in je bewegingspatroon.

Koolhydraatarm eten dankzij het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu

Wil jij afvallen en een goed koolhydraatarm dieet kunnen volgen, zonder zelf veel moeite en tijd te steken in het uitzoeken van koolhydraatarme recepten? Dan is het populaire Koolhydraatarm 30 Dagen Menu waar jij naar op zoek bent!

Dit boek richt zich op het principe van een koolhydraatarm dieet, maar je gaat niets minder eten. Het verschil is dat je anders gaat eten, waardoor je dus geen honger gevoel zult gaan krijgen. Het boek veranderd niet de hoeveelheid die je eet, maar de dingen die je eet.

Het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu heeft al circa 40.000 mensen in Nederland geholpen met afvallen. Ben jij de volgende?!

Wat kun je van het boek verwachten:

  • Weekmenu’s zonder regels waarin je met veel eten kunt afvallen
  • Eenvoudige recepten voor een snelle vetverbranding en blijvend resultaat
  • Overheerlijke (week)menu’s
  • Persoonlijke hulp
  • Diverse dagmenu’s
  • Hoge korting via onderstaande geheime kortingspagina

Wil jij gebruik maken van het populaire Koolhydraatarm 30 Dagen Menu receptenboek? Maak dan gebruik van onderstaande geheime kortingspagina, al circa 40.000 mensen zijn je voorgegaan!

KHA 30 Dagen Menu Cover

DIRECT STARTEN MET HET KHA 30 DAGEN MENU

JA! IK WIL DIRECT STARTEN!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *