Zelfgemaakte Koolhydraatarme Tortilla Chips (Ingrediënten + Bereidingswijze)

Gemiddelde leestijd: 4 minuten

Besef hoe bijzonder het is en hoe blij we mogen zijn met dit recept om makkelijk heerlijke koolhydraatarme tortilla chips te maken. Dankzij dit recept is het mogelijk om zelf tortilla chips te maken en ervan te genieten, terwijl je in het achterhoofd weet dat deze chips ook nog eens koolhydraatarm is; oftewel, geen zorgen maken dat je aan zult komen dankzij de tortilla chips.

Het is heerlijk om de tortilla chips tijdens een avondje bankhangen, netflixen of tijdens een verjaardag te serveren, in combinatie met een koolhydraatarm -uiteraard- dipsausje. Erg lekker om bijvoorbeeld te dippen in zelfgemaakte salsa of guacamole.

De tortilla chips is gemaakt van mozzarella deeg, wat volledig uitgerold en kort in de oven gebakken is. Benieuwd naar de rest van de ingrediënten en de bereidingswijze? Lees dan snel verder, want ik vertel je alles over dit recept. Zelfs over de voedingswaarde.

Benodigde ingrediënten

Dit recept maken duurt ongeveer 25 minuten. De voorbereiding kost je zo’n 10 minuten en naar verwachting ben je 15 minuten kwijt met de kooktijd. De hoeveelheid ingrediënten in dit recept zijn samengesteld op basis van 4 porties (4 personen) en uiteraard is het maken van deze koolhydraatarme snack een absolute aanrader.

De benodigde ingrediënten zijn:

  • 150 gram geraspte mozzarella
  • 55 gram amandelmeel
  • 1 el psylliumvezels
  • Snufje zout
  • Knoflookpoeder naar smaak
  • Uienpoeder naar smaak
  • Paprikapoeder naar smaak

Bereidingswijze

Volg de onderstaande stappen van dit recept voor tortilla chips uit de oven en begin zelf koolhydraatarme tortilla chips te maken.

  1. Verwarm de oven voor op 175 graden.
  2. Doe de geraspte kaas in een magnetronbestendige kom en plaats de kom (zodra de oven op temperatuur is) 30-60 seconden in de oven, totdat de mozzarella gesmolten is.
  3. Voeg de psylliumvezels, amandelmeel en de kruiden toe en kneed dit goed door elkaar.
  4. Maak twee deegballen en leg beide deegballen tussen twee vellen bakpapier.
  5. Gebruik een deegroller om de deegballen vervolgens zo goed mogelijk uit te rollen. Hoe dunner de deegballen zijn, hoe knapperiger de tortilla chips uiteindelijk wordt.
  6. Snijd het deeg in driehoekjes, zodat je mooie driehoekige tortilla chips krijgt.
  7. Bak het deeg zo’n 6-8 minuten in de voorverwarmde oven zodat het wordt getransformeerd tot heerlijke, knapperige en koolhydraatarme tortilla chips.
  8. Mocht je bakplaat niet groot genoeg zijn, herhaal dan bovenstaande stappen totdat het deeg op is.

Zie je? Met slechts enkele handelingen, ingrediënten en binnen een halfuur maak je heerlijke, krokante, koolhydraatarme tortilla chips klaar.

Voedingswaarde

Een portie bevat 9 stukjes tortilla chips, wat neerkomt op ¼ deel van het totaal. Elke portie tortilla chips bevat 198 calorieën, 15,5 gram vetten, 1,9 gram koolhydraten en eiwitten 12,3 gram eiwitten.

Het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu: Meer koolhydraatarme recepten

Mocht je op zoek zijn naar meer koolhydraatarme recepten en deze koolhydraatarme tortilla chips uit de oven een interessant recept vinden, lees dan verder en ontdek meer over het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu.

In het KHA 30 Dagen Menu schrijft de Timo Breemen recepten waardoor jij in 30 dagen kan afvallen, en na de 30 dagen kun je de recepten gewoon blijven gebruiken om af te vallen of niet aan te komen.

In het boek staan koolhydraatarme ontbijtjes, koolhydraatarme lunch recepten, koolhydraatarme diner recepten en zelfs koolhydraatarme snacks.

Wil jij direct starten met afvallen? Download het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu direct! >>

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *