Koolhydraatarme Pistache-Amandelkoekjes (Ingrediënten + Bereidingswijze!)

Gemiddelde leestijd: 5 minuten

Gezond eten dankzij de koolhydraatarme Pistache-Amandelkoekjes én ook nog eens afvallen. Dankzij dit koolhydraatarme recept is het nu mogelijk om in korte tijd een gezonde en eenvoudige maaltijd als ontbijt of lunch klaar te maken.

In dit artikel deel ik het koolhydraatarme Pistache-Amandelkoekjes recept met jullie, vertel ik welke ingrediënten je nodig hebt om het recept te maken en leg ik stap voor stap uit wat je moet doen, om dit recept te maken.

Tip: maak deze koekjes en neem ze mee naar je werk, erg handig en lekker om in de pauze tijdens je werk te eten!

Inhoudsopgave

Wat zijn koolhydraatarme Pistache-Amandelkoekjes?

De koolhydraatarme pistache-amandelkoekjes is een koolhydraatarme snack, welke kan dienen als heerlijke maaltijd voor het ontbijt de tijdens de lunch.

De koekjes zijn eenvoudig en door iedereen te maken en zelfs zonder enige kennis kun jij de koekjes erg lekker laten smaken. Dankzij dit recept en natuurlijk dankzij jou, wanneer je dit recept volgt.

Het recept van deze pistache-amandelkoekjes bevat slechts 2 gram koolhydraten. Hierdoor worden deze koekjes gevormd tot een goede snack wanneer je koolhydraatarm wilt eten.

Een belangrijk aandachtspunt tijdens dit recept is het toevoegen van wat extra fijne amandelmeel, bijvoorbeeld van het merk Steviala. Én, wanneer je meer koekjes maakt, kun je ze bijvoorbeeld in de koelkast of vriezer bewaren om later te eten.

De bereidingstijd van dit recept is 25 minuten en de kooktijd kost 20 minuten. De totale tijd om dit recept te maken kost dus zo’n 45 minuten. Door dit recept te volgen, kun je maar liefst 16 koolhydraatarme pistache-amandelkoekjes maken. Of natuurlijk meer, als je de hoeveelheid van de ingrediënten verhoogd.

Benodigde ingrediënten

Om dit recept van 16 pistache-amandelkoekjes te maken, heb je de volgende ingrediënten nodig:

  • 200 gram extra fijn amandelmeel
  • 75 gram boter om te koken
  • 50 gram Steviala frost of erythritol poedersuiker
  • 50 gram pistache nootjes
  • 1 tl vanilla aroma
  • Amandelschaafsel naar smaak

Bereidingswijze

De pistache-amandelkoekjes maak je als volgt:

  1. Pak een grote kom en zeef het amandelmeel hierboven, zodat je enkel het fijne amandelmeel overhoudt.
  2. Gebruik een steelpannetje om de boter in te smelten. Terwijl de boter smelt, snijd je de pistache nootjes in kleine stukjes.
  3. Voeg de nootjes, boter, vanille aroma en frost toe aan de kom waar het fijne amandelmeel in zit en kneed het totdat het tot een samenhangend deeg gevormd is.
  4. Leg het deeg op plastic- of aluminiumfolie en rol het strak op. Laat het vervolgens 30 minuten afkoelen in de koelkast.
  5. Verwarm de oven vervolgens voor op 180 graden. Haal het deeg uit de koelkast en decoreer het (indien gewenst) met amandelschaafsel.
  6. Snijd de rol in 16 koekjes en plaats ze op een bakplaat met bakpapier.
  7. Zodra de oven op 180 graden voorverwarmd is, bak je ze in 12 minuten goudbruin.

Je koekjes zijn klaar, smullen maar!

Voedingswaarde

Per koekje zijn de voedingswaarden als volgt:

  • Calorieën: 124
  • Vetten: 11,9
  • Koolhydraten: 2,0
  • Eiwitten: 3,2

Meer koolhydraatarme recepten dankzij het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu

Wil jij nog meer gezonde koolhydraatarme recepten kunnen maken? Dan is het populaire Koolhydraatarm 30 Dagen Menuhttps://bgreat.plugandpay.nl/r?id=bSFa9GYL wat jij zoekt!

Dit boek richt zich op het principe van een koolhydraatarm dieet, maar je gaat niets minder eten. Het verschil is dat je anders gaat eten, waardoor je dus geen honger gevoel zult gaan krijgen. Het boek veranderd niet de hoeveelheid die je eet, maar de dingen die je eet.

Het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu heeft al circa 40.000 mensen in Nederland geholpen met afvallen. Ben jij de volgende?!

Wat kun je van het boek verwachten:

  • Weekmenu’s zonder regels waarin je met veel eten kunt afvallen
  • Eenvoudige recepten voor een snelle vetverbranding en blijvend resultaat
  • Overheerlijke (week)menu’s
  • Persoonlijke hulp
  • Diverse dagmenu’s
  • Hoge korting via onderstaande geheime kortingspagina

Wil jij gebruik maken van het populaire Koolhydraatarm 30 Dagen Menu receptenboek? Maak dan gebruik van onderstaande geheime kortingspagina, al circa 40.000 mensen zijn je voorgegaan!

Stuur mij direct door naar de geheime kortingspagina!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.