Koolhydraatarme eiersalade (ingrediënten + bereidingswijze)

Gemiddelde leestijd: 5 minuten

Koolhydraatarme eiersalade (ingrediënten + bereidingswijze)

Zelf een eiersalade maken was niet eerder zo leuk dan met deze koolhydraatarme eiersalade. Dit koolhydraatarme eiersalade recept is samengesteld zodat het weinig koolhydraten bevat, maar ook nog eens gezond is en is het recept snel te bereiden.

Vaak hoor ik de vraag: “Is eiersalade” gezond, zowel wanneer deze vraag aan mij gesteld wordt, als wanneer de vraag in het algemeen gesteld wordt.

Vroeger werden eieren vaak gezien als iets dodelijks, doordat gedacht werd dat het eigeel cholesterol bevat, wat kan zorgen voor een verhoging van hart- en vaatziekten.

En ja, het is waar dat eigeel cholesterol bevat, maar gelukkig is cholesterol niet alleen maar slecht. Sterker nog, cholesterol speelt een belangrijke rol in het menselijk lichaam.

Ons hele lichaam, ieder orgaan heeft cholesterol nodig om goed te kunnen functioneren. Anders gezegd, zonder dat ons lichaam voldoende cholesterol binnenkrijgt, zal het lichaam minder goed functioneren.

Dus, het eten van eieren is zeker niet slecht. Het kan zelfs helpen om af te vallen, het bevat veel vitamines, mineralen en gezonde vetten én door in de ochtend een ei te eten, zal de rest van de dag minder honger ervaren, dan wanneer je geen ei in de ochtend eet.

Inhoudsopgave

Eiersalade maken

In dit artikel ga ik jou precies vertellen hoe je eenvoudig een koolhydraatarme zelfgemaakte salade kunt serveren als lekkere snack of wanneer je visite krijgt.

De eiersalade is in slechts 15 minuten te bereiden, het recept is geschikt voor 8 porties, de bereiding van de eiersalade is met onderstaand stappenplan vrij eenvoudig en dit recept wordt hoofdzakelijk als bijgerecht of snack geserveerd.

Lees je mee? Dan leg ik je precies uit wat je nodig hebt, welke ingrediënten je moet gebruiken en hoe je de koolhydraatarme eiersalade moet bereiden.

Koolhydraatarme eiersalade benodigdheden

Om de koolhydraatarme eiersalade voor te bereiden, heb je nodig:

  • Steelpan
  • Een bakje
  • Bord
  • 1 vork (om mee te husselen)

Koolhydraatarme eiersalade ingrediënten

De benodigde ingrediënten om de eiersalade te maken, zijn:

  • 3 eieren
  • 3 el mayonaise
  • 2 el crème fraiche
  • 1 tl zout
  • Peper naar wens

Koolhydraatarme eiersalade bereiding

De voorbereiding van de koolhydraatarme eiersalade duurt ongeveer 10 minuten, de bereiding circa 5 minuten en de bereidingswijze van dit koolhydraatarm eiersalade recept is als volgt:

  1. Doe 3 el mayonaise en 2 el crème in het bakje en meng dit door elkaar
  2. Schep de theelepel zout erbij en doe er peper naar wens bij
  3. Breng de eieren in 10 minuten aan de kook, zodat ze hardgekookt worden.
  4. Pel de eieren vervolgen (laat ze afkoelen of schrikken) en leg ze na het pellen enkele minuten in koud water
  5. Stamp de eieren met de vork fijn, totdat er allemaal kleine stukjes overblijven
  6. Voeg de geprakte eieren aan de kom toe en roer het door elkaar.

Meer koolhydraatarme recepten dankzij het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu

Sinds ik meer interesse heb gekregen in koolhydraatarme recepten, ben ik gaan zoeken naar kookboeken met koolhydraatarme recepten.

Ik kwam een aantal receptenboeken tegen, waarvan het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu mijn favoriet is.

Het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu bevat weekmenu’s en recepten die zorgen voor snelle vetverbranding met blijvend resultaat.

De voordelen van het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu zijn:

  • Eenvoudige recepten
  • Vernieuwde aanpak
  • Handig in gebruik
  • Persoonlijke support
  • Veilig forum
  • Prijs/kwaliteit verhouding

Ben jij benieuwd naar het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu? Klik dan hieronder op de Geheime Kortingspagina en maak gebruik van de tijdelijke korting op de hele bundel.

KHA 30 Dagen Menu Cover

Wil jij toegang tot de geheime kortingspagina krijgen?

JA! IK WIL TOEGANG TOT DE GEHEIME KORTINGSPAGINA!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.