Koolhydraatarme Amandelwafels (Ingrediënten + Bereidingswijze)

Gemiddelde leestijd: 5 minuten

Gezond eten dankzij koolhydraatarme amandelwafels én ook nog eens afvallen. Dankzij dit koolhydraatarme amandelwafels recept is het nu mogelijk om in korte tijd een gezonde en eenvoudige maaltijd als ontbijt of lunch klaar te maken.

In dit artikel deel ik het koolhydraatarme amandelwafels recept met jullie, vertel ik welke ingrediënten je nodig hebt om het recept te maken en leg ik stap voor stap uit wat je moet doen, om dit recept te maken.

Tip: maak deze wafels en neem ze mee naar je werk, erg handig en lekker om in de pauze tijdens je werk te eten!

Inhoudsopgave

Wat zijn koolhydraatarme amandelwafels?

Als je hier gekomen bent, ben je waarschijnlijk op zoek naar koolhydraatarme amandelwafels en dus ben je bewust wat koolhydraatarm eten inhoudt. Mocht je niet weten wat koolhydraatarm eten inhoudt, lees dan dit artikel, waar ik uitleg geef over koolhydraatarm eten >>

De hoofdingrediënten van deze amandelwafels zijn ei, banaan, amandelmeel en kokosmelk. Je kunt het eten als ontbijt en, zoals je hebt kunnen lezen, een goede keuze om mee te nemen naar je werk.

De totale tijd kost slechts 20 minuten. 10 minuten bereidingstijd, 10 minuten kooktijd. De hoeveelheid ingrediënten in dit recept zijn op basis van 4 wafels. Uiteraard kun je er altijd meer of minder maken 🙂

De voedingswaarde van een portie van 1 wafel is 208 calorieën, 16,9 gram vetten, 8,5 gram koolhydraten en 7,3 gram eiwitten.

Benodigde ingrediënten

Om dit koolhydraatarme amandelwafels recept te maken, heb je het volgende nodig:

  • 2 eieren
  • 1 kleine rijpe banaan
  • 100 ml kokosmelk
  • 75 gram amandelmeel
  • Snufje zout
  • Halve tl bakpoeder
  • Kwart tl vanille aroma
  • Halve tl kaneel
  • Boter of olie
  • Steviala zoetstof (naar smaak, indien gewenst)

Bereidingswijze

Maak de amandelwafels volgens onderstaand recept:

  1. Meng de amandelmeel, zout, bakpoeder, vanille aroma, kaneel en steviala zoetstof (optioneel) in een grote bak of kom
  2. Pak een andere bak of kom en prak de banaan hierin fijn, bijvoorbeeld met een vork.
  3. Voeg de kokosmelk en eieren een de tweede bak of kom toe en klop het tot een geheel
  4. Giet de inhoud van de tweede bak bij de eerste bak in en klop dit tot een glad beslag. Verwarm een wafelijzer en vet het in met de boter of olie.
  5. Voeg het beslag toe en herhaal dit totdat je hier wafels (of het gewenste aantal) hebt gemaakt.

Eet smakelijk!

Serveertips

Om de amandelwafels éxtra lekker te maken, kun je ze serveren met extra fruit en calorievrije saus. Enkele voorbeelden van lekker rood fruit bij de wafels zijn aardbeien, kersen, frambozen en natuurlijk besjes.

Bon Appétit!

Meer koolhydraatarme recepten dankzij het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu

Wil jij nog meer gezonde koolhydraatarme recepten kunnen maken? Dan is het populaire Koolhydraatarm 30 Dagen Menu wat jij zoekt!

Dit boek richt zich op het principe van een koolhydraatarm dieet, maar je gaat niets minder eten. Het verschil is dat je anders gaat eten, waardoor je dus geen honger gevoel zult gaan krijgen. Het boek veranderd niet de hoeveelheid die je eet, maar de dingen die je eet.

Het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu heeft al circa 40.000 mensen in Nederland geholpen met afvallen. Ben jij de volgende?!

Wat kun je van het boek verwachten:

  • Weekmenu’s zonder regels waarin je met veel eten kunt afvallen
  • Eenvoudige recepten voor een snelle vetverbranding en blijvend resultaat
  • Overheerlijke (week)menu’s
  • Persoonlijke hulp
  • Diverse dagmenu’s
  • Hoge korting via onderstaande geheime kortingspagina

Wil jij gebruik maken van het populaire Koolhydraatarm 30 Dagen Menu receptenboek? Maak dan gebruik van onderstaande geheime kortingspagina, al circa 40.000 mensen zijn je voorgegaan!

Stuur mij direct door naar de geheime kortingspagina!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.