Gezonde Eiwitpannenkoeken (Leer ze zelf maken!)

Gemiddelde leestijd: 7 minuten

Pannenkoeken met Frambozen

Nadat ik laatst schreef over de gezonde pannenkoekjes en ik merkte dat het zo’n succes was, besloot ik dat het tijd werd voor versie 2.0: de gezonde eiwitpannenkoekjes. Het recept komt grotendeels overeen, maar dit recept bevat meer eiwitten, is ook eenvoudig te maken en is nóg lekkerder.

In dit artikel:

  • Vertel ik je alles over de gezonde eiwit pannenkoeken
  • Verklap ik het eiwit pannenkoeken recept
  • Leer ik je hoe je zelf eiwit pannenkoeken kan maken

Inhoudsopgave

Wat zijn gezonde eiwitpannenkoeken?

In het artikel over de gezonde pannenkoekjes vertelde ik je al wat het verschil is tussen de traditionele pannenkoeken en de gezonde (eiwit) pannenkoeken. Ik ga dit niet opnieuw uitgebreid behandelen, maar zal hieronder de verschillen tussen de traditionele pannenkoeken en de gezonde pannenkoeken kort uitleggen.

De traditionele pannenkoeken worden gemaakt met de ingrediënten:

  • Witte bloem
  • Eieren
  • Melk
  • Boter

De gezonde eiwit pannenkoeken worden gemaakt van:

  • havermout
  • Halfvolle melk
  • Eieren
  • Whey (eiwitpoeder)

Het verschil zit ‘m in de ingrediënten. Door de witte bloem, eieren, melk en boter te vervangen door havermout, halfvolle melk, 1 ei en 20 gram whey eiwitpoeder creëer je een pannenkoek recept met weinig koolhydraten en een hoog percentage eiwitten.

Zelf gezonde eiwitpannenkoeken maken

In dit hoofdstuk vertel ik je alles over de gezonde eiwitpannenkoeken. Ik vertel je welke ingrediënten je nodig hebt, welke benodigdheden je moet gebruiken om de pannenkoeken te maken en ik leg je exact uit wat je moet doen om de pannenkoeken te maken, zodat je na het lezen van dit artikel in staat bent om eiwit pannenkoeken te maken. Ten slotte deel ik de voedingswaarde van dit eiwit pannenkoeken recept en beveel ik je het koolhydraatarm 50 dagen programma aan.

Pannenkoeken met vers fruit

Benodigde ingrediënten

Om dit recept te maken, heb je de volgende ingrediënten nodig:

Benodigde attributen

Om dit recept te bereiden, heb je de volgende attributen nodig tijdens de bereiding:

  • Een koekenpan
  • Caloriearme Cooking Spray
  • Een spatel
  • Een blender

Bereidingswijze

De bereiding van het recept duurt slechts 5-10 minuten en gaat als volgt:

  1. Verwarm de koekenpan op een laag vuurtje en spray de bodem met de cooking spray in.
  2. Gebruik de blender om het ei, de havermout, de melk en de whey te mixen.
  3. Giet het beslag in de pan zodra de pan verhit is
  4. Draai de pannenkoek om zodra de bovenzijde van de pannenkoek een vaste vorm heeft aangenomen, dus niet meer vloeibaar is.
  5. Doorloop dit proces nog 2 keer en je hebt 3 heerlijke en gezonde eiwit pannenkoeken
  6. Werk het geheel af met een topping zoals diepvries fruit (gezond en mijn voorkeur) of kaneel (erg lekker)

Eet smakelijk!

De voedingswaarde

Het hele recept, dus de 3 pannenkoeken in totaal, bevatten in totaal:

  • 390 kcal
  • 33 gram eiwitten
  • 38 gram koolhydraten
  • 13 gram vetten
Pannenkoeken met fruit

Gezonde recepten dankzij het Koolhydraatarm 50 Dagen Programma

Als je dit een interessant artikel vindt en het recept van de eiwit pannenkoeken zelf wilt gaan maken, dan wil ik je het Koolhydraatarm 50 Dagen Programma ook aanraden.

In dit programma vindt je onder andere dag- en weekmenu’s, boodschappenlijstjes, ontbijt-, lunch- en diner recepten en je krijgt bonussen zoals de voorgenoemde boodschappenlijstjes voor 7 weken en een e-book met de favorieten drinktips van de auteur.

In het Koolhydraatarm 50 Dagen Programma staan zaken als het activeren van vetverbranding, overtollig vetverlies en afvallen zonder te sporten, met makkelijke recepten zonder een hongergevoel te krijgen, centraal.

Twijfel je nog of het Koolhydraatarm 50 Dagen Programma voor jou geschikt is? Dan heb ik goed nieuws voor je! Dankzij de 100% niet-goed-geld-terug garantie kun je tot 30 dagen na je aankoopdatum en zonder risico je product terugsturen als het je niet bevalt.

Let op: Via onderstaande geheime kortingspagina kun je gebruik maken van de tijdelijke korting!

Ik ben natuurlijk benieuwd of jij het Koolhydraatarm 50 Dagen Programma gaat bestellen en ik ben vooral benieuwd wat je ervan vindt, dus laat hieronder zeker een reactie achter.

KHA 50 dagen programma

Wil jij toegang tot de geheime kortingspagina van het KHA 50 Dagen Programma?

JA! STUUR MIJ DIRECT DOOR NAAR DE GEHEIME KORTINGSPAGINA!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.